17 t/m 19 februari

19 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Nadat we vrijdagavond bij een hele enthousiaste taxichauffeur in de taxi hadden gezeten, die ons zo’n beetje een de hele stad had laten zien, besloten we zaterdag zelf op onderzoek uit te gaan. Deze man vertelde over de centrale markt. Dit klonk prima, dus besloten we daarheen te gaan. We gingen ervan uit dat hier wel meer toeristen zouden lopen, maar dit bleek niet het geval. Daar liepen we dan met onze (toen nog)  witte beentjes, terwijl we 100 keer aangesproken werden met sneeuwwitje en Kimberly. Je vraagt je nu misschien af: “Waarom noemen ze jullie Kimberly?” Dat vragen wij onszelf ook nog steeds af. Maargoed, nadat we de hele markt gehad hadden, hadden we gelukkig nog steeds niks gekocht, omdat we door de drukte en al dat geroep van mensen niet eens meer normaal na konden denken, dus dat ging lekker. Omdat het super bewolkt was en het de hele tijd regende, besloten we om ons niet in te smeren. Dit was ook niet ons beste idee. We zijn nu een rode afdruk van ons jurkje rijker.

Na een tijdje kregen we honger en besloten we om als lunch een zak chips te halen en deze romantisch langs de kant van de weg op te eten. Ondanks dat we van plan waren om nog veel meer toeristische plekjes te bezoeken, besloten we om dit na ons marktavontuur te staken en te gaan zwemmen. Wat een verrassing. Het was inmiddels heel zonnig geworden en we willen natuurlijk wel tanlines zien. Nou, die hebben we nu hoor. Heerlijk verbrand. ’S Avonds gingen we uit eten bij ’t Vat. Voor de trouwe kijkers onder ons: Hier waren Nick & Simon ook!!!!! Nadat we hier een lekker maaltje naar binnen geknaagd hadden, was het voor deze meiden weer tijd om lekker een einde aan de dag te breien.

Zondag wilden we eerst lekker uitslapen. Ik was om 07:15 wakker, dus deze missie was al redelijk geslaagd. Ondanks dat het de hele nacht zo hard geregend had dat ik het gevoel had dat ons dak naar beneden kwam storten, was het nu heel erg lekker weer. Voor de verandering besloten we niet gelijk naar Torarica te gaan, maar om de toerist in onszelf los te laten en op een mini excursie te gaan naar de Palmentuin. Voor de mensen die zich afvragen wat dit is: een tuin met palmen. Ik moet zeggen dat dit wel heel erg mooi was en we hebben hier natuurlijk even een kleine fotoshoot gedaan. Je kent ons. Daarna zijn we natuurlijk alsnog naar Torarica gegaan om te zwemmen, want het was weer pittig warm geworden. ’S Avonds hebben we lekker pannenkoeken gebakken. Omdat Raquel ongeveer 100x per dag aan ons gevraagd had wanneer we dit nu eindelijk gingen eten, besloten we dit maar eens even te doen.

Maandag was het weer tijd voor een dagje stage. Ik mocht de kinderen apart nemen voor een leestoets en was daar dus lekker de hele ochtend zoet mee. Omdat we in de middag verder wilde gaan met het regelen van ons visum, mochten we van stage wat eerder weg, omdat we het anders niet gingen redden. De vreemdelingendienst gaat namelijk al om 14:00 dicht. Toen we bij de vreemdelingendienst aankwamen, liep het gelijk al op rolletjes. Bij de ingang hing een groot bord met daarop: geen slippers, geen hempjes en geen korte broeken. Staan we daar met onze slippers, hempjes en korte broeken. Maargoed, toch maar naar binnen. Na een tijdje wachten, verteld een vrouw ons dat het systeem het niet doet en dat we een andere keer terug moeten komen, maar dan om 7:30 ’s ochtends, omdat het dan minder druk is. Poging 2 om ons visum te regelen is officieel weer mislukt, maar wordt vervolgd. Vervolgens gaan we naar de bank om geld te storten. Is het pin automaat bij de bank kapot, waardoor we helemaal naar de andere kant van het winkelcentrum moeten lopen om te pinnen… Maaaaaaar, na een kwartier omlopen, 20 minuten in de rij staan en 5 keer opnieuw papieren ingevuld te hebben, omdat we het steeds niet goed gedaan hadden, is dit gelukt. Lichtpuntje van de dag. Daarna hebben we lekker boodschappen gedaan en gaan we zo weer een heerlijke maaltijd bereiden.

Onze nieuwe vlog staat trouwens online:

Stay tuned xoxo

1. Caty:
    19 februari 2018
    Leuk daphne om je verhaal weer te lezen
    Je leert in ieder geval om veel geduld te hebben
    Fijne week xx
  2. Corien: