19 t/m 25

26 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Het is weer tijd voor een nieuw bloggie hoor.Maandag begon de week al goed met zo’n 3 kakkerlakken op het aanrecht toen ik mijn ontbijt aan het maken was. Dit zijn wel goals als je net wakker wordt. Vervolgens konden we niet naar school fietsen, omdat mijn band lek is. We wilden met de taxi gaan, maar deze nam niet op. Toen we net hadden besloten om dan maar samen op Isabel’s fiets te gaan, begon het natuurlijk te regenen alsof het al jaren niet meer had geregend. Dus daar gingen we, op 1 fiets met 2 knalgele regenponcho’s. Voor één keer werd er niet 100x naar ons getoeterd en geroepen, omdat we eruit zagen als knalgele net geboren kuikens, die elk moment van de fiets konden gaan vallen. Na stage besloten we dan ook maar om mijn fiets te laten repareren, omdat dit niet zo’n groot succes was. Na ongeveer 30x verkeerd te zijn gelopen, hebben we een fietsenmaker gevonden en heb ik voor 5 euro een nieuwe binnenband gehad.

Dinsdag was weer een gewone stagedag. De kinderen zagen mijn Torarica pasje en wilden weten of mijn zwemles daar leuk is, want dan gingen ze vragen of ze ook bij mij op zwemles mochten. Ik heb ze maar in die waan gelaten. Ook worden ze er door de juf zo’n 10 keer per dag aan herinnerd dat het bijna ein-de-lijk vakantie is en ik moet zeggen dat dit de motivatie van de kinderen zeker bevorderd… Aangezien we op maandagavond zo’n 30 kakkerlakken doodgespoten hadden en we er een beetje klaar mee zijn, kwam deze middag de kakkerlakkenverdelger. Nu dachten wij dat hij heel professioneel met een busje aan zou komen waarin hij al zijn spullen mee zou hebben, maar meneer kwam gewoon op een scootertje met een klein busje gif op zijn schouder. Hij heeft dit gif door het hele huis gespoten en deelde vervolgens aan ons mede dat we een glaasjes melk moesten drinken tegen het gif, of even uit huis moesten gaan. We vonden het toen een goed idee om in de stromende regen bij Torarica te gaan zitten. Vervolgens zijn we uit eten geweest, dit vonden we erg vervelend maar we hadden geen andere keuze. Blame it on the kakkerlakken.

Over woensdag en donderdag kan ik heel veel gaan vertellen, maar het kwam erop neer dat we stage hadden en dat we daarna zijn gaan zwemmen. Ik snap dat dit als een enorme verrassing komt, maar het is echt zo.

Vrijdag was het weer tijd voor een tripje. Naar Bigi Pan deze keer. Om half 9 vertrokken we met zijn tienen en een gids. Er werd gezegd dat deze reis ongeveer 3,5 uur zou duren. Maak er maar 5,5 uur van hoor. Gelukkig kon onze gids goed zingen en dansen en heeft hij wat optredens gegeven tijdens de reis.  We kwamen aan bij een huisje op het water. Hier gingen we de komende nacht slapen. Toen we aangekomen waren, was er tijd om te kanoën. Je moest wel een beetje oppassen, want als je in het water viel, viel je eigenlijk niet in het water, maar in de modder. Er zaten ook een paar slangen in het water, maar verder was het niet gevaarlijk hoor. Hierna gingen we de Rode Ibis spotten. Rond 7 uur kwamen ineens uit het niets duizenden van deze vogels bij elkaar in 1 boom zitten. Daar zaten we dan met zijn allen, 3 kwartier lang, stil in een bootje om te zien hoe al deze vogels zich verzamelden. Daarna hebben we lekker zoute soep gegeten en toen het donker werd gingen we, je raad het nooit, kaaimannen spotten. We hebben er geen gezien. Alleen slangen, maar dat was toch ook best wel leuk.  Terug aangekomen bij ons huisje, hebben we met zijn allen de sterrenhemel bekeken. Daarna volgende het leukste gedeelte van de trip. Slapen in een hangmat. Ik ben deze nacht maar zo’n 80 keer wakker geworden, dus ik kan wel zeggen dat dit een groot succes was.

De volgende ochtend werd iedereen heel fris en fruitig wakker. We hebben eerst ontbeten en daarna zijn we flamingo’s gaan spotten. Ik had verwacht dat we heel dichtbij konden komen, maar het water stond heel laag, dus we konden niet zo ver met de boot. Gelukkig kan m’n camera 1000x inzoomen en heb ik toch wat kiekjes kunnen maken. Daarna mochten we nog lekker in de modder zwemmen. Loved it. Vervolgens was er de mogelijkheid om te douchen met een emmertje water. Ook hier heb ik erg van genoten. Daarna begonnen we alweer aan de lange terugweg. Eerst met de boot en daarna met een busje. Na deze twee dagen waren we best wel moe en sliep ons bedje toch wel heel erg lekker.

Zondag zijn Isabel en ik naar Torarica gegaan voor een massage. Na een nachtje in een hangmat was dit wel erg chill. Daarna wilden we lekker gaan zwemmen, maar het weer gunde dit ons niet echt. Het heeft lekker de hele dag geregend. In de avond zijn we gaan bbqen met een grote groep om het weekend goed af te sluiten.

Vloggie van deze week:

Stay tuned xoxo

1. Corien:
    Prachtige foto’s schat
  2. Marcel:
    Leuke vlog👍😊
  3. Oma Desy:
    26 maart 2018
    Prachtige foto'sen leuk verhaal. liefs opa en oma
  4. Hetty:
    27 maart 2018
    Mooie foto's! En als je fietsenmaker nodig heb ......! Jan ziet het wel zitten daar.
  5. Caty:
    30 maart 2018
    Prachtige foto's !! Geniet er maar lekker van
    Alleen die kakkerlakken dat is iets minder brrrrr
    Het weer weekend !! Heb je nog plannen
    Xxx