Reis en eerste dag in Suriname

9 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Gisterochtend vertrok ik samen met mama, papa en Brent om 5:15 richting Schiphol.. Het afscheid was natuurlijk niet leuk, maar daarna ging  het best wel snel. Het hoogtepunt van deze ochtend was duidelijk toen een meneer vroeg waarom Isabel aansloot bij de rij van 16+, omdat ze volgens hem duidelijk nog maar 15 was.  Even voor alle duidelijkheid: Isabel is 20. Maargoed, ondanks dat het op het vliegveld best snel ging,  kan ik dat over de vlucht niet zeggen. Met koorts in het vliegtuig zitten is niet mijn nieuwe hobby kan ik je vertellen en het leek daarom ook alsof we een paar dagen onderweg waren.

Op het vliegveld aangekomen was het gelijk al 30 graden. Gelukkig was Raquel hier lekker op voorbereid en had ze een coltruitje aangetrokken, zodat ze geen kou zou vatten. Je denkt misschien dat als je al maanden bezig bent om je visum te regelen om het land binnen te komen, je zo door mag lopen als je daar aankomt. Maar nee hoor, we mochten nog lekker even 1,5 uur in de rij staan. Daarna stond er gelukkig iemand op ons te wachten die ons naar een busje bracht waar we niet van verwachten dat we daarmee levend aan zouden komen. De deur kon ook niet meer dicht, maar dat gaf niet en als onze koffers er bijna uit zouden vallen, moesten we het even tegenhouden.
​Toen we over de helft van onze reis richting ons huis waren, stapte er random een man aan de kant van de weg in die zei "Ja, eigenlijk moest ik jullie ophalen van het vliegveld, maar ik was te laat. Hier ben ik dan. Ik heb bier mee." Nou, prima.
​Toen we bij ons huis aankwamen, stonden onze fietsen die we gehuurd hadden, zoals beloofd, gelukkig al klaar. NOT. Ook ziet ons huis er aan de binnenkant niet uit zoals op de foto's die we gekregen hadden, maargoed wat doe je eraan he.

​Om 7:30 mochten Isabel en ik kennis komen maken op onze stageschool. De Kangoeroe Community school. Met ons goeie gedrag stonden we daar om 7:20. Om 8:30 kwam de directrice aanlopen en zei ze dat ze even vergeten was dat we een afspraak hadden en we nog even moesten wachten.
​Daarna gaf ze ons een rondleiding en het is echt een ontzettend leuke, maar ook grote school. Er zijn 17 groepen en er is een voor en na schoolse opvang.
We werden door alle docenten ontzettend leuk ontvangen en een aantal kinderen vroegen of we alsjeblieft bij hen in de klas kamen.
​Ik heb heeel veel zin om hier maandag te starten met mijn stage in groep 5.

Vandaag gaan de meiden even lekker schoonmaakspulletjes halen en lekker schoonmaken, want dat is wel echt heel erg nodig.

​Stay tuned! xoxo

1. Marcel:
    9 februari 2018
    leuk verhaal, klinkt goed. lekker punctueel daar in Suriname.
    Succes x
  2. Hetty:
    9 februari 2018
    Succes maandag! Ik heb het filmpje van je huis al gezien.
  3. Nina:
    9 februari 2018
    Tante Ria mag jaloers zijn xx
  4. Cynthiaa:
    Klinkt erg gezellig
  5. Oma Desy:
    9 februari 2018
    Leuk de eerste ervaring in Suriname. Je was gewaarschuwd over afspraken maken.
    Hoop dat je snel beter bent. Veel succes met poetsen. Liefs
  6. Corien:
    Isabel 🤣
  7. Jan deurloo:
    9 februari 2018
    Hahaha, gooi je agenda en horloge maar weg, die heb je daar niet nodig :p
    Doe maar lekker poetsen dit weekend en op tijd naar bed voor de jetlag.
  8. Janine:
    9 februari 2018
    Haha oh geweldig daf! Ik kan nu al niet wachten tot jullie volgende story 😜
  9. Wilfra:
    10 februari 2018
    Klinkt goed! Zal een super avontuur worden.👍
  10. Oma en opa mol:
    11 februari 2018
    Leuk om te lezen over je eerste dagje in Suriname. We kijken al uit naar je volgende blog. x