24 t/m 26 februari

26 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Over zaterdag zou ik graag een heel verhaal typen, maar het kwam erop neer dat het bijna de hele dag regende en dat we een kleine schoonmaak gehouden hebben in het huis en temptation island gekeken hebben. Ik kan me nog steeds verbazen over hoe het vrijdag zo warm en zonnig is dat je het zwembad niet eens uit kán komen en hoe het zaterdag weer met bakken uit de lucht komt vallen. ’S Avonds zijn we gaan eten bij Blauwgrond. Dit is een gedeelte in Paramaribo waarvan gezegd werd dat je er voor heel weinig geld, super lekker kon eten. Nou, dat was zeker waar. Ongeveer 3 euro per gerecht. Jammer dat de taxi er naartoe 6 euro was en dus duurder dan ons eten, maar we mogen niet klagen.

Zondag stond er een tripje op het programma. Samen met een groep gingen we op dolfijnen en kaaimannentour. Ondanks dat het 32 graden was, werd er aangeraden om in lange broek te komen, dus dat was heerlijk. We stapten in een bootje en begonnen te varen. Van te voren werd er gezegd dat ze afgelopen week geen dolfijnen gezien hadden, dus dat er een kans was dat dat nu weer ging gebeuren. Gelukkig kwamen ze bij ons al na zo’n 20 minuten tevoorschijn. We hebben er genoeg gezien. Ik heb ook een leuke poging gedaan om ze op de foto te krijgen, maar deze was lekker mislukt. Gelukkig heb ik mijn persoonlijke fotograaf Raquel bij me, waar ik altijd op kan rekenen. Nadat we dolfijnen gezien hadden, stopten we bij een klein dorpje waar we wat te eten kregen en vanaf daar gingen we in kleine bootjes verder om de kaaimannen te spotten. Ze hadden er niet bij verteld dat we deze boten nog even zelf over een of andere heuvel moesten tillen. Ik zei kleine bootjes, maar licht waren ze zeker niet. Wij hadden geluk en zaten in een boot waar we na 5 minuten al een kaaiman gespot hadden. Ook heeft onze gids genoeg pogingen gedaan om er een te vangen, maar dit is mislukt. Gelukkig had de boot naast ons meer geluk en konden we toch even een kaaimannetje vasthouden. Daarna zijn we weer teruggevaren. Moet zeggen dat het een gezellig daggie was en dat ik nu heel goed snap waarom een lange broek aangeraden werd. Gelukkig hield mijn lange broek de muggen niet tegen en hebben ze hier gewoon lekker doorheen geprikt. Ik ben nu zo’n 50 muggenbulten rijker, but it was worth it.

Vandaag was weer een stagedagje. Ik heb vandaag bijna de hele ochtend les gegeven en het ging best wel heel goed. Een jongetje uit mijn klas kwam naar me toe om te vragen wanneer ik ging trouwen. En als ik dan ging trouwen, of ik dit dan in het weekend wil doen, zodat hij samen met de hele klas naar Nederland kan komen. Dus dan weet ik alvast dat ik daar rekening mee kan houden. Nu gaan we even genieten van het lekkere weer en vanavond komt de huisbaas weer langs, dus we zijn benieuwd hoelang we deze keer moeten wachten.

Er is natuurlijk ook weer een nieuwe weekvlog online: https://www.youtube.com/watch?v=FWZf0b5E4oI&feature=youtu.be

Ik ga vanaf vandaag elke maandag een blog online zetten, dan zet ik de vlog er gelijk bij. Dan weten jullie dat alvast. (:

Stay tuned xoxo

1. Corien:
    Ziet er prachtig uit. Fijn Sl die muggen🤪
  2. Oma Desy:
    27 februari 2018
    Fijn boottripje. Ziet er mooi uit!
  3. Caty:
    27 februari 2018
    Leuke foto s Daphne en weer een leuk verhaal om te lezen
    Xx
  4. Carla:
    27 februari 2018
    Heerlijk die verhalen met avonturen (en kiekjes) vanuit Suriname! Lees dat verveling daar niet speelt bij jullie. Groetjes........
  5. Paula:
    28 februari 2018
    Leuke foto's weer!
  6. Marjo:
    1 maart 2018
    Erg leuk om jullie avonturen te kunnen volgen op afstand. Vooral de Vlog! Veel succes en plezier samen.