27 februari t/m 5 maart

5 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Deze week was er natuurlijk gewoon weer stage. We mochten van de directrice een filmpje van de school maken, dus dit hebben we natuurlijk lekker gedaan. Dan kunnen jullie ook zien dat ik hier toch ook écht wel stage aan het lopen ben. Zie de link van de vlog. Maandag, dinsdag en woensdag waren dus gewoon normale stagedagen. Woensdagavond zijn we als echte voetbalvrouwen Esmay en Ramona gaan aanmoedigen bij een voetbaltoernooi. Gelukkig hou ik eeeeenoooorm veel van voetbal, dus vond ik dit een top uitje.

Donderdag vierden we Holi Phagwa op stage. Dit is een Hindoestaans lentefeest, waarbij mensen gekleurd poeder op elkaar gooien. Klinkt leuk toch? Om dit te vieren werd er geschminkt op school. Nouja, Isabel en ik waren de aangewezen personen om lekker te gaan schminken. “Alleen de kinderen van groep 1 en 2 hoor.” werd er tegen ons gezegd. Waarna we uiteindelijk zo’n 6 klassen geschminkt hebben. We hebben in ieder geval lekker kunnen oefenen dus mocht er iemand over een paar maanden behoefte hebben om geschminkt te worden, kun je altijd even bellen. We zijn nu niet alleen meer “juffies”, maar ook “schminkjuffies”. Aan het einde van de dag mochten de kinderen natuurlijk ook poeder op elkaar gooien. ’S Avonds gingen we gezellig met een groep uit eten bij ’t Vat. Nadat we lekker gegeten hadden en in de taxi wilden stappen, kwam Isabel met de mededeling dat Kenny B aan de overkant van de straat zou staan. Raquel en ik lachte haar volle bak uit, waarop Raquel zij dat iedereen in Suriname op Kenny B lijkt. Ik moet toch een kleine shoutout doen naar Isabel’s personen herkenning, want het was dus wel Kenny B. (Van dat liedje “Parijs” weetjewel????) Hij was de beroerdste niet en wilde lekker in onze vlog zingen. Daarna zijn we uit geweest naar “Havana”, waar het op donderdag altijd fissa is.

Vrijdag was het officieel Holi Phagwa en gingen wij vrolijk op pad met onze busjes poeder en ons nieuw gekochte Phagwa shirt. Ik zei nog tegen Raquel en Isabel: “Ik denk dat het wel meevalt hoe vies je wordt hoor.” Nou, dat had ik dus verkeerd ingeschat, want we zagen er binnen 10 minuten uit als 3 regenboog oempaloempa’s. Het voordeel is dat ik nu gratis groene plukjes in m’n haar heb. Dit wilde ik al heel erg lang, dus dat kwam top uit. Dit feestje was al goud, maar toen ook nog the Partysquad en Childsplay langs kwamen, waren we helemaal gelukkig.

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen. Althans, Isabel en Raquel hebben uitgeslapen. Ik was zoals gewoonlijk weer om 7:15 wakker. Vandaag wilden we zwemmen, want we mogen deze maand naar “Royal Torarica”, omdat er bij Torarica verbouwd wordt. Royal Torarica is de “betere” versie van het gewone Torarica. Vol enthousiasme gingen we er naartoe, om er vervolgens achter te komen dat het gewone Torarica veel leuker is en dit vandaag nog gewoon open was, dus gingen de meiden daar maar snel heen op het fietsje. ’S Avonds gingen we met een groep naar Zus en Zo. Daar hebben we eerst 3 kwartier gewacht op Ramona en Marcia, omdat zij het druk hadden met het vangen van hun huiskakkerlak Freek. Daarna hebben we gelukkig lekker kunnen eten, om er vervolgens uitgegooid te worden, omdat ze wilden sluiten. Het was een beetje ingewikkeld om 4 taxi’s tegelijk te krijgen, dus hebben we lekker knus in de regen staan wachten.

Vandaag hebben Isabel en ik aan ons onderzoek gewerkt, dat moet ook gebeuren he. Maar wees maar niet bang, er was ook nog genoeg tijd om even te winkelen en te zwemmen hoor. Kortom, het was weer een geslaagde week die veel te snel voorbij ging.

Hierbij de link van onze nieuwe vlog:

Stay tuned xoxo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marcel:
    5 maart 2018
    Leuke dingen beleeft en leuk geschreven.
  2. Oma Desy:
    5 maart 2018
    Klinkt allemaal heel gezellig. Hoop dat je er veel van leert. kus xx
  3. Oma Desy:
    Leuke foto's. Fijn verslag. Kus xxx
  4. Colinda:
    5 maart 2018
    Errug leuk! Voetbal en kibbeling... het moet niet gekker worden. We genieten van je blogs en vlogs, het plezier spat ervan af.
  5. Hetty:
    5 maart 2018
    Ziet er allemaal erg gezellig uit. Veel plezier nog.
  6. Jan deurloo:
    Super leuk!!!
    De vlog is heerlijk om naar te kijken, wat een avontuur!
  7. Henriëtte:
    Ha Daphne,

ik had me nog niet aangemeld voor jullie blogs... ik vond het al zo stil! Nu kan ik ook meelezen en meemaken wat jullie meemaken ;) En dat is nogal wat! Ik ben de hele middag zoet met blogs, weekverslagen en vlogs, hahaha. Maar ik heb nu wel jullie scholen gezien en ik moet zeggen: dat ziet er luxe uit, hoor. Er zijn in Paramaribo ook heel andere scholen met minder aankleding in ieder geval en waarschijnlijk ook echt veel minder materiaal.
    Veel plezier en succes, en goed dat jullie wel serieus aan je opdracht bezig zijn, naast al die verleidingen waar ook tijd voor moet zijn ;)

Groeten, Henriëtte
  8. Yvonne:
    5 maart 2018
    Ziet er gezellig uit Daphne, mooie avonturen waarvan we zo ook een beetje mee genieten!!
  9. Yvonne:
    5 maart 2018
    Leuk Daphne, mooie avonturen waarvan we meegenieten
  10. Caty:
    5 maart 2018
    Geniet er maar lekker van Daphne
    Zijn de muggen weg?
    Nog een paar dagen dan komt je moedertje en je zusje
    Xx
  11. Sanne:
    6 maart 2018
    Hoi Daphne,

Eindelijk bijgelezen! Wat een fijne tijd beleef je daar zeg. Ik geniet met je mee.